Premiera mojej nowej książki – #mikronawyki już dostępne!

Czas czytania: około 11 minut • Dyscyplina
 

Czym są mikronawyki w paru słowach? Słuchaj, bo to jest tak: chcesz może coś zmienić w swoim życiu? Masz ochotę sięgnąć po więcej? Zadbać o zdrowie? Nauczyć się języka? Częściej dzwonić do bliskich? Zacząć rysować? Napisać książkę?

Potrzebujesz przebicia się przez senny marazm i kusi Cię lepsze, spokojniejsze, świeże, pełne perspektyw, udane jutro?

ALE NIESTETY RZECZYWISTOŚĆ NIE POMAGA¯\_(ツ)_/¯ i jest jakoś tak trudno cokolwiek ogarnąć, tak jakby nawet zebranie w sobie jakiejkolwiek motywacji było męczące i niekomfortowe? Czujesz, że na budowanie „prawdziwego” nawyku może Ci nie starczyć samozaparcia?

Przywożę rozwiązanie.

Nazywa się mikronawyki. Dzięki mojej nowej książce zbudujesz lepsze życie jeszcze dzisiaj, a potem bezwiednie zaczniesz realizować ten plan dzień po dniu.


Moja najnowsza książka

“#mikronawyki


Mikronawyki - okładka

200 wartościowych stron.

Wiedza płynnie przechodząca w ćwiczenia.

Format PDF (do wydrukowania w kolorze lub B&W).

(A potem do pomazania i zdewastowania w trakcie pracy).

Jakiś czas temu przyszło mi do głowy, że istnieje “złoty środek” pomiędzy chaotycznym, nieuporządkowanym życiem nierealizującym jakichkolwiek celów, a perfekcyjnym, “instagramowym” żyćkiem pełnym zdrowych nawyków i innych cudności.

Chciałbym mieć to drugie życie, takie idealne, pozbawione wad życie, w którym zawsze chce mi się trenować i nawykowo sięgam po brukselkę zamiast lodów. Chciałbym móc poświęcać dużo czasu na bycie eko, na zrównoważoną pracę, na realizowanie swoich pasji i nigdy, ale to nigdy nie łamać wyznaczonych sobie postanowień.

Chciałbym zawsze mieć te 66 dni (Lally i in. 2010) by wyrabiać w sobie kanoniczne, rzetelne nawyki, które będą mi potem towarzyszyć resztę życia. Chciałbym, naprawdę.

Niestety – chciałbym, ale nie mam jak. Nie mam warunków.

Żyjemy w dosyć brawurowym kryzysie nadziei i sensu życia, męczą nas wieczne problemy z motywacją, jesteśmy przebodźcowani, zmęczeni i rozdrażnieni, a zewnętrzne źródełko złych wiadomości nie przestaje nas obryzgiwać nieproszonymi wiadomościami nawet na pięć minut.

I co w takim razie? Poddać się?


W żadnym wypadku.

Na potrzeby swojego zajętego życia powołałem do życia koncepcję mikronawyków, czyli pół-zautomatyzowanych, wymuszonych środowiskowo reakcji zbliżonych do nawyków, ale w przeciwieństwie do nich nie wymagających za dużo uwagi i motywacji.

Innymi słowy – dzięki dobrze zaprojektowanemu systemowi mikronawyków możesz wytrwać przy jakiejś aktywności nawet wtedy, gdy o niej trochę “zapomnisz” lub Ci się jej odechce. Po prostu ją zrobisz. Dzień po dniu. Aż stanie się faktycznym nawykiem.

(Ta książka to nieoficjalna kontynuacja bestsellerowego “Pomysłu na siebie w tydzień“, dlatego dla osób nieposiadających tego zestawu narzędzi przygotowałem pakiet obu tytułów w lepszej cenie!)


Mikronawyki - przykładowa strona

Na 200 estetycznie złożonych stronach opowiadam o mikronawykach, czyli strategii środowiskowego „wymuszania na sobie” pożądanej reakcji na dany bodziec. Innymi słowy, są to takie trochę nawyki, tylko że nie wymagające ani uwagi, ani motywacji. Od razu Ci powiem – są to też rozwiązania „kruche”, to znaczy przy problemie z bodźcem pewnie w ogóle nie będzie żadnej reakcji. Nie chcę zmyślać, że wykoncypowałem jakieś magiczne super zaklęcie, dzięki któremu już zawsze będzie idealnie. Niestety. Chciałbym, ale to NIE jest książka o czarach.

Nie będzie idealnie. Ale jeśli chcesz zacząć coś robić jeszcze dzisiaj i SZYBKO(!) poczuć efekty tej czynności, jeśli chcesz poczuć sprawczość i udowodnić sobie, że jak chcesz, to potrafisz… no to słuchaj. Mikronawyki to jest właśnie to. Dzięki nim sprawnie zaprojektujesz sobie taki system wsparcia nowego zachowania, by i uwaga, i motywacja zeszły na dalszy plan. Innymi słowy: będziesz coś robić bezwiednie, nawet jeśli „trochę” Ci się odechce lub o tej rzeczy zapomnisz. Będzie to rozwiązanie skuteczne i przyniesie Ci szybkie efekty.

A jeśli kiedyś uznasz, że jeden z mikronawyków chcesz przebudować w „prawdziwy” nawyk, ten wymagający ogromu motywacji i skupienia – będzie Ci łatwiej, niż gdybyś startowała z pozycji startowej!


Mikronawyki - przykładowa strona

W książce wiedza i koncepcje przeplatają się płynnie z ćwiczeniami i narzędziami. Psychologię łączę z zarządzaniem, a badania – z dobrymi praktykami. Każde zaproponowane rozwiązanie przetestowałem na sobie (często wielokrotnie) i dzielę się wyłącznie tymi, które faktycznie mają predyspozycje do wsparcia Ciebie w Twoich codziennych problemach.

Wierzę, że po przejściu przez całość szybko znajdziesz rozwiązanie na najbardziej palące Cię kwestie i już po miesiącu zdziwisz się, jak daleko udało Ci się zajść.

Korzystając z tego wypracowanego mikronawykami spokoju na pewno uda Ci się lepiej zaprojektować jeszcze lepsze i jeszcze mądrzejsze dalsze plany.


Mikronawyk - przykładowy skład

Być może kojarzysz jedną z dwóch wiodących książek poświęconych nawykom. Postanowiłem, że na koniec tego opisu szybko wyjaśnię w jaki sposób moja książka odbiega od ich założeń.

W jaki sposób #mikronawyki odbiegają od „Siły Nawyku” Charlesa Duhigga? Zamiast psychologicznego omówienia nawyku w celu zbudowania ładnego, “podręcznikowego” zachowania stawiam na pół-zautomatyzowane nawyki oparte w ogromnej mierze o bodźce zewnętrzne, idealnie umiejscowione w czasie i przestrzeni (np. ustawione tam, gdzie na pewno zajdziemy w chwili słabości). Stawiam na skuteczność.

W jaki sposób #mikronawyki odbiegają od „Atomowych Nawyków” Jamesa Cleara? Zamiast stricte emocjonalnej koncepcji nawyków stawiam na kuloodporność rozwiązań przewidzianych i wymuszonych zaprojektowanymi wcześniej warunkami środowiskowymi, przez co “nawyk” działa nawet wtedy, gdy sami o nim zapomnimy lub spotka nas dołek. Stawiam na skuteczność.

Aha, jeszcze coś!

Pobierz fragment książki!

Nie wiem jak Ty, ale ja bardzo lubię sprawdzić towar przed zakupem. Dlatego możesz zapisać się do mojego newslettera (swobodnie – jest to darmowe i jeśli nie spodoba Ci się zawartość to wypisanie trwa nawet szybciej od rejestracji) dzięki czemu zyskasz dostęp do materiałów dodatkowych, które regularnie publikuję dla Czytelników mojego bloga. Tam czeka przykładowy fragment e-booka „#mikronawyki” – pobierz go, popatrz, jeśli Ci się spodoba to wiesz gdzie wrócić po więcej :)

(A jeśli należysz już do grona zapisanych newsletterowiczów – zajrzyj do Skarbca, bo próbka książki czeka właśnie tam!)

Życzę dużo dobrego!

Ciao ,

Andrzej Tucholski

 

CO TO ZA MIEJSCE?

Cześć! Mam na imię Andrzej. Jestem psychologiem biznesu i strategiem od skuteczności, a także pisarzem i scenarzystą.

Znajdujesz się teraz na mojej stronie domowej, z której możesz przejść do bloga, YouTube’a, na jeden z moich podcastów, na konto na instagramie, a także znajdziesz tu zapis na newsletter i przejście do sklepu z moimi książkami i kursami.

Życzę dużo dobrego!

INFORMACJA

Żadnej publikowanej przeze mnie treści (blog, youtube, podcast, instagram, newsletter) nie można traktować jako profesjonalnej porady psychologicznej. Nie udzielam ich też przez mail.

W przypadku naglących problemów gorąco zachęcam do kontaktu z fachowcem – terapeutą lub psychiatrą. To profesjonaliści, którzy pół życia szykowali się właśnie po to, by dobrze pomóc potrzebującym. Warto skorzystać z ich usług!

© Andrzej Tucholski 2009-2022 Wszelkie prawa zastrzeżone | Projekt strony & wykonanie: Designum.pl | Polityka prywatności i cookies