Im dłużej tworzę tego bloga i im więcej ludzi poznaję, tym bardziej widzę, jak bardzo my wszyscy jesteśmy nienormalni. Blogerzy. Youtuberzy. Podcasterzy. Twórcy online. Banda świrów, dzięki którym internet ma się dobrze i nie traci impetu. To dla nich tworzę SHARE WEEK 2017.
Styrana studiami, młoda dziewczyna, która decyduje się zarywać noce by nagrywać filmy dla obcych ludzi? Ledwo wiążący koniec z końcem chłopak podróżujący autostopem, który resztkę pieniędzy przeznacza na kupowanie pakietów internetowych dla swoich odbiorców? Zajęta “na trzy etaty” matka łącząca opiekę nad dziećmi z karierą zawodową, która za darmo i “po nic” dzieli się swoją wiedzą na blogu? Spełniony zawodowo i finansowo mężczyzna, który postanawia poświęcić ot tak, bo czemu nie, kilka lat pomaganiu obcym ludziom swoimi doświadczeniami publikowanymi online?
To nie są normalne historie.
Ale to są piękne historie.
Świat internetowych twórców ewoluuje w taką stronę, że często najskuteczniejszą formą zarobienia masy hajsu jest uczciwe i rzetelne dostarczanie super treści swoim odbiorcom, bez żadnej ściemy. Najszybsze wzrosty łapią z reguły ludzie pucujący do upadłego detale swoich materiałów i konkurujący na jakość z wysokobudżetowymi produkcjami ze świata. Przyznawanie się do słabości i budowanie emocjonalnego kontaktu ma sto razy dłuższe nogi niż wygłaskane “wizerunki” dawnych lat.
Mamy pewne marzenia, mamy pewne narzędzia, mamy pewnych odbiorców.
A potem zarywamy noce, prywatne budżety i zdrowie by stworzyć z tych trzech zmiennych coś doskonałego.
To właśnie nam dedykuję nadchodzące dwa tygodnie.
O co chodzi w SHARE WEEK i po co wziąć udział?
SHARE WEEK to mój autorski pomysł polecania się twórców przez innych twórców. Największy taki projekt w Polsce i jeden z większych na świecie. Ogłaszam go co roku wczesną wiosną i po zebraniu zgłoszeń publikuję podsumowanie. Ma ono trzy zalety.
Po pierwsze – osoby piszące blogi to najdojrzalsi czytelnicy blogów a osoby nagrywające filmy to najdojrzalsi widzowie innych filmów. Powstaje więc fantastyczna lista godnych uwagi twórców, których warto śledzić. Po drugie – twórcy otwierają się na siebie nawzajem jako tworzący koleżanki i koledzy, i zawiązują się prawdziwe relacje :) Po trzecie – pokazujemy naszym Czytelnikom i Widzom kogo cenimy, i kim się inspirujemy.
W skrócie jest to więc… łańcuszek. Prosta zabawa, ale z mega poprawnymi wartościami stojącymi na jej straży. Bardzo idealistyczna i wierząca w piękny internet, ale… hej – jeśli nie my mamy w niego wierzyć, to kto? ;) Poprzednie edycje możecie obejrzeć tutaj:
- SHARE WEEK 2012 – I edycja – 30 autorów oddało około 100 głosów
- SHARE WEEK 2013 – II edycja – 103 autorów oddało 610 głosów (podsumowanie)
- SHARE WEEK 2014 – III edycja – 244 autorów oddało 1362 głosy na 719 blogów (podsumowanie)
- SHARE WEEK 2015 – IV edycja – 408 autorów oddało 1221 głosów na 813 blogów (podsumowanie)
- SHARE WEEK 2016 – V edycja – 487 twórców oddało 1461 głosów na 797 twórców (podsumowanie)
- SHARE WEEK 2017 – VI edycja – trwa w tej chwili :)
WAŻNE, PODSTAWOWE INFORMACJE
Nie jest ich dużo, ale są bardzo ważne. Będę wdzięczny za BARDZO UWAŻNE przeczytanie.
1. Akcja trwa od 13 marca do końca dnia 26 marca
2. Podsumowanie pojawi się po trzech-czterech tygodniach od zamknięcia zgłoszeń
3. Blogerzy na blogach polecają blogerów, youtuberzy filmami polecają youtuberów a podcasterzy odcinkami podcastów polecają podcasterów
4. Jeśli chcesz wziąć udział w SHARE WEEK 2017 – na swoim blogu lub kanale wideo, lub podcaście w czasie trwania akcji publikujesz materiał, w którym polecasz innych twórców (blogerzy – blogerów, youtuberzy – youtuberów, podcasterzy – podcasterów)
5. Kryterium jest JAKOŚĆ i WAŻNOŚĆ danego twórcy w Twoim życiu (zasięgi, popularność itp. są mniej istotne; liczy się WPŁYW jaki ta osoba ma na Twoje blogowanie lub Twoje postrzeganie świata. Innymi słowy – dziel się tymi, których kochasz :D)
6. Link do swojego materiału blogowego ORAZ podcastowego wrzucasz do komentarzy POD TYM WPISEM a link do materiału video wrzucasz do komentarzy POD TYM FILMEM
7. Swoje polecenia przepisujesz do FORMULARZA PONIŻEJ
8. Źle uzupełnione, błędne zgłoszenia NIE BĘDĄ BRANE POD UWAGĘ. No niestety :< Literówka niweluje głos na twórcę. Opublikowanie polecenia podcasterów na blogu sprawia, że ignoruję całe zgłoszenie. Przez lata poprawiałem takie rzeczy za ludzi, ale gdy mam do czynienia z 400+ osobami, które zostawiają w tabelce 5000+ danych to, fizycznie, nie daję rady. Tak więc jeśli chcesz wziąć udział w podsumowaniu SHARE WEEK to, ładnie proszę, uzupełnij formularz dokładnie. Dzięki :)
9. Możecie na końcu dać znać poleconym osobom, że je lubicie
10. Ale przede wszystkim należy się dobrze bawić :)
Formularz zgłoszeniowy SHARE WEEK 2017
Wszystkie zgłoszenia wysłane po godzinie 00:00:59 (a dajmy minutę dla spóźnialskich) w dniu 27.03.2017 nie będą brane pod uwagę.
Moje polecenia blogowe
Pani Swojego Czasu – jeden z najlepszych polskich blogów o produktywności, zarządzaniu czasem, ogarnianiu wielu projektów naraz i wszystkich innych smacznych tematach, które kochają domorośli geniusze biznesu :)
Ola jest mistrzynią czytelnego wyjaśniania spraw tak, że nie tylko lepiej rozumiecie omówiony problem, ale też po lekturze jej tekstów macie w swoim arsenale rozwiązania do zastosowania od razu. Lubię takie podejście do spraw, bo szanuje złożoność różnych kwestii przy jednoczesnym zadbaniu, by temat był przystępny a czas spędzony na jej blogu – dobrze zainwestowany.
(Aha – blog jak najbardziej jest też wartościowy dla facetów. Chłopaki, nie bójmy się różowego, bo jak każdy graficiarz Wam powie, to jeden z najlepiej kontrastujących kolorów do smarowania neonu po ścianach. A że “pod maską” czeka na nas tym razem ogrom super wiedzy, to tym bardziej :D)
Jacek Kłosiński – hit zeszłego roku i, jeśli mogę sobie pozwolić na pewna predykcję, tego też. I przyszłego pewnie też. Doskonałe miejsce dla wszystkich kreatywnych umysłów, które bardzo chcą a) być jeszcze bardziej twórcze oraz b) zależy im na skuteczności w tym, co robią.
Sporo estetycznie podanych i celnie ujętych porad oraz ciągłe polecenia przydatnych narzędzi, toków rozumowania, bibliotek, trendów… Jacek nie śpi i nie leniuchuje. Wchodzę do niego raz na parę tygodni i bez pudła zgarniam ogrom inspiracji lub rozwiązań, których nawet nie wiedziałem, że potrzebuję.
Od niedawna prowadzi też szkolenia na żywo. Bilety schodzą na pniu a sale pękają w szwach:)
Mały Blond – jest takie powiedzenie, że w przypadku przejścia z komunikacji werbalnej do pisanej pierwsze “umiera” poczucie humoru. Bez gestów, bez mimiki, bez zabaw głosem ciężko jest równie dobrze przedstawić dowcip, co opowiadając go na żywo. Wydaje mi się też, że podobny mechanizm dotyczy też sieci.
W przypadku wejścia do internetu często pierwsza “umiera” delikatność. I za to właśnie cenię Anię, że ona się nie dała. Obserwuje świat, porusza problemy, obraca w głowie i słowach kwestie trudne i ważne, a potem je opisuje. I robi to tak, że aż miło czytać. Bez autorytaryzmu, bez nadęcia. Ładnie. Nie naiwnie, nie słodko. Delikatnie.
Mądrze i w sam raz.
Moje polecenia video
Częste pytania i odpowiedzi
Q: Czy mogę polecić więcej niż trzech autorów?
A: W swoim wpisie czy filmie rób co chcesz, ale do formularza wrzuć wyłącznie trzech, których polecasz NAJBARDZIEJ.
Q: A co jeśli mam bloga, a chcę polecać youtuberów?
A: Jeśli przede wszystkim inspirują Cię youtuberzy – może pora założyć youtuba? :D
Q: A co jeśli mam dwa kanały – bloga i youtube’a?
A: Możesz przygotować dwa osobne zestawienia (blog – blog i youtube – youtube) i wypełnić formularz dwa razy :)
Q: Czy mogę zaprosić swoich Czytelników do tworzenia własnych list?
A: Jak najbardziej! Przypomnij im jednak, że aby ich głosy były liczone, muszą trzy najważniejsze polecenia przepuścić przez formularz w tym wpisie.
Q: Czy mogę poinformować poleconych przeze mnie autorów, że to zrobiłem?
A: Tak, ale nie nagabuj ich, by sami wzięli udział. SHARE WEEK to co prawda łańcuszek, ale bardzo grzeczny. Jeśli będą chcieli to będzie super, ale jeśli ktoś ma inne priorytety lub po prostu nie czuje tego ruchu to nikogo do niczego nie zmuszamy :)
Q: A co jeśli bloga, którego chcę polecić, czyta mało ludzi?
A: To dobrze, pomożesz mu się wypromować :) SHARE WEEK ma pokazywać treści wysokiej jakości i na przestrzeni ostatnich trzech lat widzę, że większość uczestników akcji wychodzi z założenia „duży sobie sam poradzi” i właśnie skupia się na mniej znanych autorach. Bardzo mnie to cieszy.
Ufff. I to tyle ode mnie. Teraz Wasza kolej. Macie dwa tygodnie, dziwne, odważne, świetne ludki.
Czas – start :)
Ciao ,