Autor: Andrzej Tucholski | 18 kwietnia 2017 | Komentarze:
Czas czytania: około 40 minut

Etyczna skuteczność – prof. Andrzej Falkowski o marketingu i psychologii biznesu

Kilka razy w tygodniu miałem wielką przyjemność i zaszczyt siadać w sali i czekać na profesora Falkowskiego. Ten przychodził, rozstawiał komputer głównie po to by go z czasem zignorować i stawał na środku, rozkładając ręce, zbierając myśli. I potem ciężko powiedzieć, co się dokładnie działo, ale zawsze wychodziłem na korytarz półtorej godziny później z niesamowitą liczbą zapisanych kartek i tysiącem pomysłów w głowie.

Profesor Falkowski to wykładowca fantastycznie reprezentujący “starą szkołę” uczenia. W jego podejściu nigdy nie chodziło tylko o przekazanie wiedzy (choć robił to doskonale). Czuć było, że każda minuta poświęcana nam w toku zajęć ma przede wszystkim na celu wzbudzenie ciekawości: dlaczego? Czemu? Po co? Kto mógłby na tym zyskać? Czy byłoby etyczne, gdyby ktoś stracił?

Co by się wydarzyło, gdyby obie strony zwieńczyły swój spór drogą sądową?

I tak dalej.

Uwielbiałem te zajęcia.

Moje ścisłe “Top 5” przedmiotów na Psychologii Biznesu Uniwersytetu SWPS – kierunku, który dał mi tytuł magistra.

Ale, żeby nie było, że “tylko ja polecam”. Pan Profesor tak naprawdę nie potrzebuje żadnych poleceń :)

Prof. dr hab Andrzej Falkowski to psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Współpracował z wieloma zagranicznymi ośrodkami badawczymi, m.in.: University of Michigan, Lumiere University in Lyon, Centre for Human Communication of Manchester Metropolitan University, East London University oraz University of Florida. Jest członkiem International Society for Ecological Psychology oraz Association for Consumer Research.

Jest redaktorem i autorem wielu publikacji i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych: „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” (red. z T. Zaleśkiewiczem, 2012), „Psychologia zachowań konsumenckich” (wraz z T. Tyszką, 2009), „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (wraz z W. Cwaliną, P. Koniakiem, R. Mackiewiczem, 2015). Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Zapraszam.

Wywiad: Psychologia, biznes, marketing – prof. dr hab. Andrzej Falkowski

Co teraz?

GORĄCO polecam spojrzeć na świat przez pryzmat tego, o czym mówił profesor Falkowski. Przeanalizować podejmowane wybory konsumenckie i zainteresować się, dlaczego czasem coś do nas przemawia, a czasem nie. Można w ten sposób zarówno uzdrowić dużo własnych nawyków jak i zbudować nowe.

W wolnym czasie możecie także przesłuchać pozostałe audycje z cyklu Można! W poprzednim odcinku miałem zaszczyt i przyjemność “zwywiadować” jednego ze współtwórców współczesnej psychologii w Polsce – profesora Dariusza Dolińskiego. Wcześniej gościłem człowieka renesansu, pana Pawła Potoroczyna a trzy odcinki temu – rektora SWPS, profesora Romana Cieślaka. A jeszcze wcześniej rozmawiałem o wpływie społecznym z międzynarodową sławą, profesorem Robertem Cialdini.

A przede wszystkim – uczmy się i próbujmy nowych podejść.

Zbyt wiele genialnych przykładów pokazuje nam, że można, by się wahać :)

Ciao ,

Andrzej Tucholski

 
Bądźmy w kontakcie:
  • www.kasiaekiert.pl

    Jak zawsze świetny wywiad :) interesujący gość :)
    ohh tak chcę psychologię na przyszłość :)

  • Kiedyś chciałam studiować psychologię teraz trochę żałuję, że życie potoczyło się inaczej świetny wywiad

  • Yes

    Bardzo ciekawa wiedza i w bardzo interesujący sposób zaprezentowana :) Wywiad znakomity!

  • Andrzej, bardzo Ci dziękuję za wywiady z moimi guru :) Falkowski, Doliński …. Jestem w siódmym niebie :)

  • Świetny wywiad :)

Cześć! Nazywam się Andrzej Tucholski i miło mi Cię tu widzieć!

Jestem dyplomowanym menedżerem i magistrem psychologii biznesu.

Lubię dobre praktyki i interesuję się szukaniem wspólnych mianowników w filozofii i nauce.

Prowadzę bloga i kanał video poświęcone strategiom projektowania fajnego, udanego życia.

Organizuję polecenia #NiedzielaDzielenia, serię #SąSuper oraz akcję SHARE WEEK.

Przygotowuję kawę w Sekretnej Kawiarni oraz ukrywam przed światem Tajemną Listę.

Facebook

Na fanpage wrzucam informacje o nowych premierach i statusy tak długie że same powinny być artykułami. Uwaga: polecam dużo fajnych ludzi i często zachęcam do chwalenia się.

YouTube

Od czasu do czasu montuję na statywie kamerkę i opowiadam jej coś o skuteczności, podejmowaniu decyzji lub stoicyzmie. Uwaga: bywa nieostro, bo sporo macham rękoma.

Instagram

Kulisy mojej pracy, ładne ujęcia Warszawy, spore ilości książek, kawy i podróży archiwizuję amatorskimi fotkami na Instagramie. Uwaga: zdarzają się selfie.

Instagram

Pierwszy raz?

Prowadzę tego bloga od 2009 roku. Opublikowałem tu ponad 1000 wpisów. To dużo treści, więc przygotowałem dla Ciebie drobne wsparcie. Przeczytaj o czym jest to miejsce, kim jestem ja i od czego warto zacząć lekturę na specjalnej stronie powitalnej.

Dołącz do 11 000+ Czytelników
I zapisz się do Tajemnej Listy

Każdy odbiorca newslettera dostaje w prezencie:

  • pierwszeństwo w dostępie do nowych artykułów
  • skoroszyty Excel pomocne w organizacji życia
  • plakaty i prezentacje z najważniejszymi informacjami

KRÓTKO O BLOGU

AndrzejTucholski.pl to blog dla ludzi, którzy chcą więcej. Prowadzony przeze mnie od 2009 roku należy od lat do najbardziej wpływowych w Polsce. Lubię dobre praktyki i interesuję się szukaniem wspólnych mianowników w filozofii i nauce. Wierzę, że niezależnie od tego co lubi się w życiu robić, można to robić skuteczniej, spokojniej oraz czerpać z tego więcej frajdy. Nie lubię mówić innym co mają robić, więc staram się korzystać z przykładów z literatury oraz z własnego doświadczenia. Każdy wyciągnie z nich tyle, ile uzna za stosowne.

Informacje

Żadnej treści na blogu nie można traktować jako profesjonalnej porady psychologicznej. Nie udzielam też takich przez mail.

Niektóre linki na blogu mogą być linkami afiliacyjnymi.

Mam nadzieję, że wszystko u Ciebie gra :)