“Mam haka na raka” to trwający od 7 lat program edukujący Polaków w zakresie profilaktyki nowotworowej. Od startu inicjatywy już ponad 22 000 młodych ludzi (!) poświęcało ogrom swojego czasu, by pomóc, jak tylko potrafią. To niesamowicie wielki ruch społeczny. W tym roku skierował on swoją uwagę na chłoniaka.
Spośród pojedynczych zespołów zajmujących się prowadzeniem zajęć, te najlepsze wybierane są do drugiego etapu programu. Tam proszone są o zaprojektowanie kampanii społecznej na podany temat. Najlepszy pomysł jest potem realizowany w profesjonalny sposób i “leci w świat”, tak jak ogromne produkcje przygotowywane przez największe brandy czy organizacje na rynku.
I to tę kampanię dzisiaj razem wspieramy :)
Licealistki z Gdańska (!!!) zaprojektowały świetną kampanię „Przejrzyj chłoniaka” opartą na motywie Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona. Uwielbiam Sherlocka i Watsona + podoba mi się zagranie na “profesjach” obu tych panów, bardzo sprytnie komentujące typowo ludzką skłonność do grzebania we wszystkim samemu :)
Pewnie wielu z Was szukało kiedykolwiek w internecie czegokolwiek na temat, powiedzmy, wyjątkowo niemiłego kataru. Jak wiadomo, dosłownie po pięciu klikach człowiek staje twarzą w twarz z faktem własnej śmiertelności a nawet, niezależnie od płci, prawdopodobnie jest od dawna w ciąży. Szukanie objawów chorób to pewna metoda na poważną nerwicę.
Tylko że czasem bywa odwrotnie.
Choroba zdaje się być lekka, przypominać zmęczenie i alergię, jakoś tam reagować na aspirynę i apap. A potem się okazuje, że okienko na wczesne wykrycie prawdziwego wroga dawno minęło i przyszłość staje się naprawdę trudna.
Nie baw się w Sherlocka.
Jeśli objawy nie przypominają Ci czegokolwiek, idź do lekarza i poproś o opinię.
Take care,
///
PS: To ważna akcja. Udostępnijcie ten materiał u siebie. Równie dobra kampania pochodząca od grupy licealistek z Gdańska (PIONA DZIEWCZYNY!) zasługuje na uwagę i wielkie wsparcie.