Autor: Andrzej Tucholski | 16 stycznia 2013 | Komentarze:
Tematy:

Mądre i wartościowe treści też się sprzedają

Przeczytałem parę dni temu świetny tekst Tomasza Machały i choć pierwsza reakcja poleciała na prywatny profil na fejsie, trochę potem przyszła mi do głowy kolejna. Tą podzielę się już tutaj. Otóż dawno temu na lubelskiej telewizji regionalnej był taki program, który nazywał się Stoper.

Spotykało się w nim dwóch inteligentnych ludzi, powiedzmy, profesorów z lokalnego uniwersytetu. Jury ogłaszało temat, powiedzmy, dawanie kobiecie kwiatów to oznaka szowinizmu. Para uczestników losowała między sobą, czy będą za czy przeciw (prywatne opinie nie miały większego znaczenia) i zabawa się zaczynała.

Pod czujnym okiem jury (również osoby świata nauki) uczestnicy mieli w pełni kulturalnie i dyplomatycznie spierać się – przekonywać jeden drugiego – do “swojej” racji na zadany temat. Wszystko kontrolował tykający, tytułowy stoper a każda oznaka braku wychowania kosztowała potem punkty. Nie wolno też było używać trudnego języka, liczyła się klarowność stawianych tez.

Po upłynięciu czasu jury razem z uczestnikami przedyskutowywało przebieg debaty oraz ogólne wnioski na przełomie 2-3 minutowej rozmowy i cyk, leciała kolejna para.

Oglądało się to SUPER, telewizja puszczała odcinki w prime-time, debaty oddzielały od siebie pasma reklam lub ogłoszeń.

Jestem pewien, że puszczony w środę o 21 na paśmie TVNu lub Polsatu program przeciwstawiający przeciwko sobie dwie inteligentne, kreatywne i charyzmatyczne postacie z założeniem, że każdy objaw braku kultury to lecące punkty, sprzedałby się równie dobrze co najświeższe turlające się po zagajniku gwiazdy. Pierwsze odcinki wygrałyby “innowacyjnością”, mądre wykorzystanie rozpędu pozwoliłoby szybko stworzyć namiastkę marki, która pociągnęłaby trend przez trudne czasy przemian.

Sorry, ale smęcenie, że “widz głupieje” jest głupsze nawet od tej hipotetycznej projekcji widza przyszłości. Widz ogląda to, co chce >oraz< to co ma. Nawet najbardziej świadomy siebie i świata człowiek czasem włączy teleturniej lub wbije na Kwejka (wersja internetowa). To norma i codzienność. Tyle że ten mainstreamowy prime-time jest sporym szajsem nie ze względu na widza tylko z powodu trwającego już od paru lat wyścigu zbrojeń na jak najskuteczniejsze przyciągnięcie ludzi o słabej edukacji i/lub zmęczonych psychikach. Tym wyrobionym i wypoczętym naprawdę nic się nie stało, są gdzie byli. Tylko że treści dla nich jakoś mniej i mniej.

Jelenie walczą w lesie na poroże. Taki z 75 centymetrowym ulega temu z metrowym. Tylko że dokładnie ta sama zasada zachowałaby się, gdyby ten z 10-centymetrowym ulegał temu z 12-centymetrowym a wtedy obydwu byłoby łatwiej uciekać przed drapieżnikiem przez drzewa.

Ludzie są już śmieciami zmęczeni. Wygra ta telewizja, która pierwsza postawi się gasnącemu trendowi okoniem i wytrzyma finansowo pierwszy miesiąc lub kwartał, czy ile tam tworzy się nowe zwyczaje w świecie dużych mediów.

Ciekawe, kto okaże się odważny.

Zdjęcie pochodzi ze zbiorów Birmingham Museum and Art Gallery. Keep tight,

Andrzej Tucholski

Cześć!
Nazywam się Andrzej Tucholski i jestem psychologiem oraz twórcą internetowym.

Pokażę Ci jak duży i praktyczny wpływ na człowieka ma psychologia. A także pogadamy o sposobach na ogarnięcie zabieganej codzienności w taki sposób, by życie było spokojne i bardzo udane. Znajdziesz tu lifestyle'owe tematy (seriale) płynnie połączone z praktycznymi poradami (jak się nie spóźnić przez seriale). Zapraszam!

Rozpocznij ogarnięcie!

Przy okazji, napisałem serial.



Co prawda nie taki prawdziwy, do telewizji, ale za to za darmo. "Umowy Śmieciowe" w formie powieści w odcinkach opowiadają historię Hanny Wróbel. Dziewczyna przyjeżdża do Warszawy do pracy i już pierwszego dnia wszystko idzie dokładnie nie tak, jak sobie zaplanowała. Walczy więc nie tylko o wymarzony etat, ale też z własnymi słabościami. I z sercem. I z przyjaciółmi. I z losowymi problemami. I z pogodą. I, bądźmy szczerzy, ze wszystkim innym.

Życie w wielkim mieście nie jest proste.

Powstaje zatem pytanie: czy starczy jej na ogarnięcie tych wszystkich dramatów kawy?


Obejrzyj Przeczytaj odcinek pilotażowy

Aha, nagrałem też kurs.



Kurs uczenia się dla dorosłych to kompleksowe szkolenie uczące jak się uczyć. 17 lekcji wideo tłumaczy od początku do końca jak zbudować własny system nauki. Dzięki niemu przyswoisz psychologiczne podstawy uwagi i pamięci. Nauczysz się korzystać z najlepszych sposobów na efektywną naukę i technik pamięciowych. Zajmiemy się też motywacją i zachowywaniem spokoju w obliczu wyzwań. A wszystko podane tak, by maksymalizować mocne strony uczenia się w przypadku osoby dorosłej.

Mówiąc krótko: zawarłem w nim całość mojego prywatnego systemu do ogarniania rzeczywistości.

Kurs opiera się o moją autorską strategię PROPS.


Przeczytaj Obejrzyj kurs

I to nie jeden kurs!



"Ogarnij maturę w tydzień" to kompletny kurs, który dzięki 7 lekcjom wideo tłumaczy od początku do końca jak zbudować system nauki do matur. Dzięki niemu nauczysz się uczyć, rozplanujesz starania, nie zmarnujesz czasu a nawet zrobimy tak, by się za bardzo nie stresować. Każda prezentowana w nim porada została przetestowana wiele razy i pochodzi z mojego doświadczenia, a także jest oparta o naukę. I co najważniejsze - działa. Tak zwyczajnie.

Mówiąc krótko: zawarłem w nim całość mojego prywatnego systemu do ogarniania rzeczywistości.

Kurs został objęty patronatem merytorycznym Uniwersytetu SWPS.


Przeczytaj Obejrzyj kurs

Pobierz darmowe materiały do ogarnięcia życia
i dołącz do 4 000+ odbiorców newslettera!

Gdy się zapiszesz to od razu dostaniesz w prezencie:

  • pierwszeństwo w dostępie do najnowszych artykułów
  • 7 plakatów rozwijających materiały z bloga
  • 3 excele przydatne w ogarnianiu życia
  • moją prezentację z TEDx
  • a także kolejne materiały!

Chcę zapisać się do newslettera, a co za tym idzie wyrażam
zgodę na otrzymywanie na mój adres e-mail informacji o nowościach,
promocjach, produktach i usługach Andrzeja Tucholskiego.
Chcesz ze mną współpracować?

Mój blog od lat należy do ścisłej czołówki polskich współprac komercyjnych z influencerami. Zrealizowałem na nim z sukcesem kilkadziesiąt akcji, z których każda wywołała pozytywne reakcje u moich Czytelników oraz zrealizowała postawione przez Klienta cele.

Zawsze jestem gotów porozmawiać o kolejnej, z której potem będziemy dumni :)

KRÓTKO O BLOGU

AndrzejTucholski.pl to wielokrotnie nagradzany lifestyle'owy blog ekspercki o psychologii. Prowadzę go od 2009 roku.

Piszę na nim o praktycznym wpływie psychologii na człowieka. I o tym, jak ogarnąć zabieganą codzienność w taki sposób, by życie było spokojne i udane.

Życzę Ci bardzo udanego dnia!.

Informacja

Żadnej treści na blogu nie można traktować jako profesjonalnej porady psychologicznej. Nie udzielam też takich przez mail.

W przypadku naglących problemów gorąco zachęcam do kontaktu z fachowcem - psychiatrą lub terapeutą. To profesjonaliści, którzy pół życia szykowali się właśnie po to, by dobrze pomóc potrzebującym. Warto skorzystać z ich usług!