Jak Natychmiastowo Zaistnieć W Sieci? – 3 Skuteczne Metody Dotarcia Do Tysięcy Odbiorców

 

Śpiewasz bądź grasz na jakimś instrumencie i szukasz sposobu, by jeden z Twoich filmików obejrzało kilkadziesiąt (a jak przyfarcisz to i kilkaset) tysięcy internautów? Spokojna, żaden problem. Tylko dzisiaj mam dla Ciebie trzy proste ścieżki, a planuję więcej :)

Metoda #1 – Na Growy Cover

Jest to jedna z najskuteczniejszych a przy tym najprostszych do podążenia dróg dostępu do uwagi ogromnych rzesz czułych na Twój talent internautów. Wymaga co prawda odrobiny wyczucia i można łatwo podpaść za niezrozumienie realiów interpretowanego świata, ale ryzyko jest warte próby.

Przebieg:

  • Dowiadujesz się jaka aktualnie gra zdominowała calutki Internet (niedawno był to Skyrim), choć możesz też uderzać w evergreeny (World of Warcraft lub Zelda, ewentualnie Pokemony).
  • Wpisujesz w Youtube tytuł gry z dodaniem słowa theme i patrzysz co ma najwięcej wyświetleń, jest motywem przewodnim lub po prostu wzbudza najwięcej coverów
  • Coverujesz
  • (Opcjonalnie dbasz o super teledysk i/lub wystrój przywodzący na myśl grę)
  • Wrzucasz na Youtube
  • Przesyłasz linki do swoich znajomych graczy (każdy jakichś ma), wklejasz na Wykopa, JoeMonstera i wysyłasz do redakcji wszystkich popularnych stron i blogów o grach w miłym i uprzejmym liście.
  • Uwaga – bycie dziewczyną podnosi skuteczność tej metody o 200% :)

Potencjalne Trudności: Jak strzelisz gafę (na przykład pomylisz Zeldę z Linkiem) to dostajesz łomot od całego fandomu i hakują Ci konto.

Przykłady Sukcesu: Lindsey Stirling (Zelda, Skyrim), Jason Yang (dużo, znany ze Skyrima), ManHoPark (poniżej)

(jeśli nie widzisz filmiku – link do Youtube)

Metoda #2 – Na Disneja

Droga chyba nawet prostsza niż Growy Cover, głównie dlatego, że jej odbiorcami nie będą w 90% lubiący technologię faceci. Równie skuteczna, chociaż trzeba liczyć się ze wzmożoną konkurencją – w końcu melodie z bajek Disneja śpiewał w swoim życiu każdy.

Przebieg:

  • Przypominasz sobie swoją ulubioną bajkę z dzieciństwa
  • Wykonujesz przed kamerą jej najbardziej znaną piosenkę
  • Wrzucasz na Youtube
  • Przesyłasz wszystkim znajomym i prosisz, by każdy przesłał jednemu kolejnemu + pokrywasz standardowe stronki takie jak JoeMonster czy Wykop
  • Profit!

Potencjalne Trudności: Ciężko się wybić w tym biznesie, ale bycie spektakularnym lub – chociaż – fajnie umalowaną bardzo pomaga. Pewne bonusy przynosi też bycie facetem, ale żeby się udało musisz mieć zachodzącą na oczy grzywkę i lecieć z gitary.

Przykłady SukcesuHeather Traska, taka banda chłopaków o których napiszę niebawem w osobnej notce, Rae Sterling (poniżej)

(jeśli nie widzisz filmiku – link do Youtube)

Medota #3 – Na Memy

Uuu. A więc postanawiasz postawić wszystko na burzliwą i kapryśną kartę internetowych żartów? Ostro i ryzykownie, ale odwagę się chwali i powinno wynagradzać. Dlatego doradzę Ci jak to zrobić.

Przebieg:

  • Przy pomocy 9gaga dowiadujesz się jakie memy są aktualnie najpopularniejsze
  • Nagrywasz o nich autorską piosenkę (nie martw się, żaden z fenomenów Internetu nie ma sensownie ustawionych praw autorskich, więc wykorzystuj co tylko chcesz)
  • Wrzucasz na Youtube
  • Postujesz na JoeMonsterze, Wykopie, 9gagu (jeśli po angielsku lub instrumentalnie) oraz na Fejsie z enigmatycznym opisem zrozumiałym jedynie dla prawdziwych geeków. Możesz też spróbować Kwejka.
  • Modlisz się, żeby się przyjęło :)

Potencjalne Trudności: Jak się nie spodobasz to trafiasz na 4chana i połowa Internetu spróbuje Ci shakować skrzynkę.

Przykłady Sukcesu: Cezik (forfiter), The GAG Quartet (poniżej)

(jeśli nie widzisz filmiku – link do Youtube)

Spostrzeżenia Ogólne

Co prawda napisałem ten tekst dla żartu, ale wbrew pozorom każda z tych metod jest ultra skuteczna :) Jeśli śpiewasz lub tworzysz na jakimkolwiek instrumencie to nie będziesz mieć w sieci łatwych początków. Nawet jeśli Twoim weapon of choice jest najrzadsze brzmienie na świecie to i tak przywitaj się z liczącą minimum kilkanaście osób konkurencją.

Dlatego robienie coverów i piosenek o popularnych sprawach (KONIECZNIE wyróżniających się na tle innych – czy to przez Twój skill, czy to przebranie, czy też kosmiczny teledysk) jest opcją wartą rozważenia. Dzięki niej nałapiesz subscriberów, którzy potem dostaną Twoje kolejne uploady prosto przed nos. A te mogą już być autorskie.

Nie zapominaj też, że każdy z takich coverów (o ile jest anglojęzyczny lub instrumentalny) przynosi spore dochody po udostępnieniu sprzedaży na, chociażby, iTunesie. Dla nas cena 0.99$ za piosenkę często wydaje się zaporowa, ale Amerykanie wydają tyle bez mrugnięcia okiem.

Zapowiedź

Jak Ci się podoba ta tematyka to mogę kolejne notki pisać już na serio. W temacie muzyki wolisz proces zawierania relacji ze słuchaczami czy rozprzestrzeniania jej w oparciu o istniejącą bazę? :)

Aha, a co do obrazka z nagłówka – tak, wystąpienie z Robbie Williamsem też może stanowczo pomóc w rozwoju Twojej sieciowej kariery. Nawet jeśli to tylko pamiątka z Londynu.

Buźki,

autograf

CO TO ZA MIEJSCE?

Cześć! Mam na imię Andrzej. Jestem psychologiem biznesu i strategiem “od skuteczności”, a także pisarzem i scenarzystą.

To jest moja strona domowa. Znajdziesz tu kilkanaście lat tekstów z bloga, sporo aktualnych informacji oraz linki m.in. do podcastu “Przekonajmy się”, książki “I co z tym zrobisz? Rozwiń swoją wysokosprawczość”, książki “Umowy Śmieciowe”, oraz serialu audio “ej, nagrałem ci się”.

INFORMACJA

Żadnej publikowanej przeze mnie treści (blog, youtube, podcast, instagram, newsletter, książki, ebooki itp.) nie można traktować jako profesjonalnej porady psychologicznej. Nie udzielam ich też przez mail czy komunikatory.

W przypadku jakichkolwiek problemów lub potrzeb psychoemocjonalnych, gorąco zachęcam do kontaktu z fachowcem – psychoterapeutą lub psychiatrą. To wspaniali profesjonaliści, z których usług warto korzystać.

© Andrzej Tucholski 2009-2022 Wszelkie prawa zastrzeżone | Projekt strony & wykonanie: Designum.pl | Polityka prywatności i cookies