Jak Natychmiastowo Zaistnieć W Sieci? – 3 Skuteczne Metody Dotarcia Do Tysięcy Odbiorców

 

Śpiewasz bądź grasz na jakimś instrumencie i szukasz sposobu, by jeden z Twoich filmików obejrzało kilkadziesiąt (a jak przyfarcisz to i kilkaset) tysięcy internautów? Spokojna, żaden problem. Tylko dzisiaj mam dla Ciebie trzy proste ścieżki, a planuję więcej :)

Metoda #1 – Na Growy Cover

Jest to jedna z najskuteczniejszych a przy tym najprostszych do podążenia dróg dostępu do uwagi ogromnych rzesz czułych na Twój talent internautów. Wymaga co prawda odrobiny wyczucia i można łatwo podpaść za niezrozumienie realiów interpretowanego świata, ale ryzyko jest warte próby.

Przebieg:

  • Dowiadujesz się jaka aktualnie gra zdominowała calutki Internet (niedawno był to Skyrim), choć możesz też uderzać w evergreeny (World of Warcraft lub Zelda, ewentualnie Pokemony).
  • Wpisujesz w Youtube tytuł gry z dodaniem słowa theme i patrzysz co ma najwięcej wyświetleń, jest motywem przewodnim lub po prostu wzbudza najwięcej coverów
  • Coverujesz
  • (Opcjonalnie dbasz o super teledysk i/lub wystrój przywodzący na myśl grę)
  • Wrzucasz na Youtube
  • Przesyłasz linki do swoich znajomych graczy (każdy jakichś ma), wklejasz na Wykopa, JoeMonstera i wysyłasz do redakcji wszystkich popularnych stron i blogów o grach w miłym i uprzejmym liście.
  • Uwaga – bycie dziewczyną podnosi skuteczność tej metody o 200% :)

Potencjalne Trudności: Jak strzelisz gafę (na przykład pomylisz Zeldę z Linkiem) to dostajesz łomot od całego fandomu i hakują Ci konto.

Przykłady Sukcesu: Lindsey Stirling (Zelda, Skyrim), Jason Yang (dużo, znany ze Skyrima), ManHoPark (poniżej)

(jeśli nie widzisz filmiku – link do Youtube)

Metoda #2 – Na Disneja

Droga chyba nawet prostsza niż Growy Cover, głównie dlatego, że jej odbiorcami nie będą w 90% lubiący technologię faceci. Równie skuteczna, chociaż trzeba liczyć się ze wzmożoną konkurencją – w końcu melodie z bajek Disneja śpiewał w swoim życiu każdy.

Przebieg:

  • Przypominasz sobie swoją ulubioną bajkę z dzieciństwa
  • Wykonujesz przed kamerą jej najbardziej znaną piosenkę
  • Wrzucasz na Youtube
  • Przesyłasz wszystkim znajomym i prosisz, by każdy przesłał jednemu kolejnemu + pokrywasz standardowe stronki takie jak JoeMonster czy Wykop
  • Profit!

Potencjalne Trudności: Ciężko się wybić w tym biznesie, ale bycie spektakularnym lub – chociaż – fajnie umalowaną bardzo pomaga. Pewne bonusy przynosi też bycie facetem, ale żeby się udało musisz mieć zachodzącą na oczy grzywkę i lecieć z gitary.

Przykłady SukcesuHeather Traska, taka banda chłopaków o których napiszę niebawem w osobnej notce, Rae Sterling (poniżej)

(jeśli nie widzisz filmiku – link do Youtube)

Medota #3 – Na Memy

Uuu. A więc postanawiasz postawić wszystko na burzliwą i kapryśną kartę internetowych żartów? Ostro i ryzykownie, ale odwagę się chwali i powinno wynagradzać. Dlatego doradzę Ci jak to zrobić.

Przebieg:

  • Przy pomocy 9gaga dowiadujesz się jakie memy są aktualnie najpopularniejsze
  • Nagrywasz o nich autorską piosenkę (nie martw się, żaden z fenomenów Internetu nie ma sensownie ustawionych praw autorskich, więc wykorzystuj co tylko chcesz)
  • Wrzucasz na Youtube
  • Postujesz na JoeMonsterze, Wykopie, 9gagu (jeśli po angielsku lub instrumentalnie) oraz na Fejsie z enigmatycznym opisem zrozumiałym jedynie dla prawdziwych geeków. Możesz też spróbować Kwejka.
  • Modlisz się, żeby się przyjęło :)

Potencjalne Trudności: Jak się nie spodobasz to trafiasz na 4chana i połowa Internetu spróbuje Ci shakować skrzynkę.

Przykłady Sukcesu: Cezik (forfiter), The GAG Quartet (poniżej)

(jeśli nie widzisz filmiku – link do Youtube)

Spostrzeżenia Ogólne

Co prawda napisałem ten tekst dla żartu, ale wbrew pozorom każda z tych metod jest ultra skuteczna :) Jeśli śpiewasz lub tworzysz na jakimkolwiek instrumencie to nie będziesz mieć w sieci łatwych początków. Nawet jeśli Twoim weapon of choice jest najrzadsze brzmienie na świecie to i tak przywitaj się z liczącą minimum kilkanaście osób konkurencją.

Dlatego robienie coverów i piosenek o popularnych sprawach (KONIECZNIE wyróżniających się na tle innych – czy to przez Twój skill, czy to przebranie, czy też kosmiczny teledysk) jest opcją wartą rozważenia. Dzięki niej nałapiesz subscriberów, którzy potem dostaną Twoje kolejne uploady prosto przed nos. A te mogą już być autorskie.

Nie zapominaj też, że każdy z takich coverów (o ile jest anglojęzyczny lub instrumentalny) przynosi spore dochody po udostępnieniu sprzedaży na, chociażby, iTunesie. Dla nas cena 0.99$ za piosenkę często wydaje się zaporowa, ale Amerykanie wydają tyle bez mrugnięcia okiem.

Zapowiedź

Jak Ci się podoba ta tematyka to mogę kolejne notki pisać już na serio. W temacie muzyki wolisz proces zawierania relacji ze słuchaczami czy rozprzestrzeniania jej w oparciu o istniejącą bazę? :)

Aha, a co do obrazka z nagłówka – tak, wystąpienie z Robbie Williamsem też może stanowczo pomóc w rozwoju Twojej sieciowej kariery. Nawet jeśli to tylko pamiątka z Londynu.

Buźki,

autograf

CO TO ZA MIEJSCE?

Cześć! Mam na imię Andrzej. Jestem psychologiem biznesu i strategiem od skuteczności, a także pisarzem i scenarzystą.

Znajdujesz się teraz na mojej stronie domowej, z której możesz przejść do bloga, YouTube’a, na jeden z moich podcastów, na konto na instagramie, a także znajdziesz tu zapis na newsletter i przejście do sklepu z moimi książkami i kursami.

Życzę dużo dobrego!

INFORMACJA

Żadnej publikowanej przeze mnie treści (blog, youtube, podcast, instagram, newsletter) nie można traktować jako profesjonalnej porady psychologicznej. Nie udzielam ich też przez mail.

W przypadku naglących problemów gorąco zachęcam do kontaktu z fachowcem – terapeutą lub psychiatrą. To profesjonaliści, którzy pół życia szykowali się właśnie po to, by dobrze pomóc potrzebującym. Warto skorzystać z ich usług!

© Andrzej Tucholski 2009-2022 Wszelkie prawa zastrzeżone | Projekt strony & wykonanie: Designum.pl | Polityka prywatności i cookies